VFU


Jaha, då var den första veckan på praktiken (eller VFU:n som det kallas) nästan över. Bara i morgon kvar. 
Efter att ha gått upp i ottan i fyra dagar nu för att först ta en buss kl 6 från Universitetet ner till Resecentrum, sen pendeltåg till Mjölby och sist men inte minst landsbygdsbuss till Vadstena, och därefter spendera 7 timmar i en klass, med jobbiga men samtidigt underbara ungar, innan man ska transportera sig tillbaka samma väg igen, så ska det bli skönt att kunna sova ut i övermorgon. (Lång mening...puh!).

Det har varit roligt, men intensivt! Som sagt, barnen är så goa. Vilka härliga tankar, idéer och kommentarer man kommer med i den åldern! Haha. Eftersom jag har tystnadsplikt så kan jag dock inte berätta så mycket mer....
Idag utförde jag min "aktivitet" som vi fått i uppgift att göra. Jag pratade om framtiden, yrken m.m., och det gick faktiskt bättre än väntat. Fick mycket väl godkänt från min mentor :)

Nästa vecka blir det en högstadieskola som jag ska till. Ska vara med en lärare som bara har matte, fysik och teknik. Och det är ju verkligen så långt ifrån mina ämnen man kan komma! Hoppas jag kan få gå med någon som har franska eller svenska ett tag också...
Jag och Bojan ska genomföra en intervju med två elever nästa vecka också, och därefter ska det skrivas rapport med analys och grejer. Är lite smått orolig för hur det ska gå... har en känsla av att jag kommer att få göra det mesta av arbetet....

Idag fick jag åka hem vid strax efter 13, så hann stanna och handla och ut och springa och varva ner, långt innan det jag varit hemma de andra dagarna. Skönt!

Och igår var det äntligen premiär igen för Grey's Anatomy!  
Hittade Snow Patrols video Chasing Cars på YouTube. J'adore. 


 
( Och Dr Shepard är ju bara så himla snygg)

Såja... det var ett långt, och relativt tråkigt inlägg. Hoppas ni inte somnat på vägen!
Själv ska jag lägga mig strax. Natti Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0