Nu räcker det

För några dagar sen upptäckte jag ett bett av något slag på min arm och ett annat mindre bett på handen. De kliade inte särskilt mycket, så jag funderade på vad de kunde vara... bett, utslag, finnar? Ryktet sa att löss, bed bugs, hade attackerat ett antal lägenheter i hus fem, så jag blev lite smått orolig att de skulle ha hoppat över till mitt hus också. Usch. Men, nu efter tre dagar kan jag nog utesluta det och dra slutsatsen att jag har plågats av myggor. Stora feta äckliga myggor.  Jag skojar inte. Verkligen stora och feta och jätteäckliga. Flera stycken dessutom. Jag vet inte varför de dras hit? Antingen flyger de in när mitt fönster står öppet, eller så har de en koloni någonstans i min lägenhet. Jag börjar tro på det senare.

Den förste flög runt och irriterade mig ett bra tag, bland annat inne i duschen där jag försökte dränka den (men misslyckades!). Mygga nr 1 fortsatte sen med att i förrgår natt hindra mig från att sova, genom att flyga fram och surra mig i örat hela tiden.  Jag låg där i mörkret, halvt sovandes och slog omkring mig i luften. Irriterande myggjävel rent ut sagt. Väckte mig ett par tre gånger. I går hade jag Jessica och Karin här, och då visade sig myggan igen, men denna gång var Jessica snabb med att slå ihjäl den med flugsmällaren. Lite senare dök mygga nr 2 upp. Jessica försökte slå ihjäl den med, men den försvann tydligtvis ner i min sko. Uuh. Jag har inte vågat kolla i skon ännu.

När jag sen skulle sova dök det upp ytterligare en mygga, mygga nr 3 eller möjligtvis mygga nr 2 (om den nu lyckats ta sig upp ur skon). Denna höll också på och surra mig i örat och hindra mig från att sova. När jag inte hörde myggan längre somnade jag snabbt, klockan var ju trots allt närmare halv två. När jag vaknade nu i morse och ställde mig upp så ramlade myggan ner på golvet och låg kvar där och kravlade. Jag spolade illa kvickt ner honom i toaletten, och märkte sen att jag hade dels ett eller ett par myggben (orsaken till varför han inte gjorde motstånd då jag krossade honom med papper) på mitt ben, samt åtminstone två feta myggbett - ett på benet och ett på fingret (kliar nåt så fruktansvärt!).  Som om de inte räckte med de bett jag redan hade. När jag kommer ut från toaletten ser jag en fjärde, lika stor mygga, flyga runt i min lägenhet.  Åh.... Jag orkar inte mer. Jag ska gå runt med flugsmällaren i högsta hugg, trots att jag hatar att slå ihjäl saker. Men nu har jag fått nog! Varför denna mygginvasion? Det konstiga är att jag inte sett en enda mygga utomhus ännu... alla är hos mig. Eller är det någon annan som har samma problem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0