Vad ska du bli när du blir stor?

à Paris!

Jag har lyckats bocka av nästan alla punkter på min "att göra lista"... det återstår nu bara att teckna elavtal och lösa det där med bagaget. Tänkte ta flyget upp på måndag, åker till flygplatsen och ställer mig på standby och hoppas på det bästa.


Så, vad har jag då tagit för beslut angående mina studier undrar ni kanske?
Efter mycket velande och funderande fram och tillbaka har jag nu beslutat mig för att slutföra det jag påbörjat. Jag tänker fortsätta på lärarprogrammet, och jag tänker läsa franska och engelska. Om tre och ett halvt år tänker jag ha en examen, med en kandidat i franska och en i engelska och behörighet att undervisa om jag så vill det. Ångrar jag mig och vill göra något annat efter ett tag, så vet jag att jag fixar det också. Jag är så oerhört nöjd med hur långt jag nått hittills utan utbildning, och jag vet att jag kan nå ännu längre om jag bara vill. Så nu ska jag först utbilda mig till världens bästa lärare och sen får vi se vad framtiden för med sig helt enkelt.  För man vet aldrig vad man hamnar tillslut, det blir aldrig som man tänkt sig.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hejsan!! Jag har inte tittat upp vad du skrivit så förhoppningsvis har jag förstått allt rätt. Det är mycket enklare att läsa franskan än att spotta ut meningar själv så jag producerar detta inlägg på mitt modersmål. Om du inte vill ha dem på engelska.. för det kan jag ordna =P.. så småningom ska jag skriva på franska!! SNart så! Är supernervös... hoppas att jag kan göra mig förstådd verkligen. HAr dock fixat i princip allt nu så det är bara att ge sig iväg. Åker den 31... Men vart får jag tag på dig lättast om jag ska bomba dig med frågor sen.. här eller nån mejladress? =) Jag hoppas att lärarvalet gör dig lycklig. Du kommer bli en fantastisk lärare verkligen! Om ett år kommer jag till Uppsala och tillsätter lite färg och liv till staden. Vi får se om det blir juridik eller statsvetenskap... nåt liknande iaf! Som sagt.. c'est pas facile la vie...Har du någe tips till mig? Nåt som jag ska tänka på? Nåt kontantkort som är bättre än något annat... nån crepes smak jag bara måste prova eller vad som helst! Bara en vecka kvar nu =O Lycka till i Uppsala så länge.. ses om ett år =) Plein de bisous!!

2008-08-23 @ 11:02:54
URL: http://www.metrobloggen.se/kaffekopp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0