Ost är gott. Ibland.

Igår insåg jag en sak som förvånade mig. För er som känner mig vet ni att jag inte tycker om ost, utan bara smält ost. Ja, jag vet jag är konstig. Men så igår, på förfesten hos Helena, så bjöds det på ostar av alla de slag, franska dock såklart, kex, vindruvor och choklad. Och vet ni vad? Jag tyckte det var riktigt gott! Normalt sett brukar jag på ost- och vinkvällar främst hålla mig till vinet, chokladen och vindruvorna, men igår så tyckte jag faktiskt att osten smakade gott. Vad händer med mig? Börjar jag bli vuxen? Detta betyder dock inte att jag tänker börja äta ost på mackan till frukost, men ändå, kändes bra att kunna sitta där och faktiskt gilla det man stoppade i sig.

Nåja....
Utgången igår var supertrevlig! Vi började som sagt hos Helena med lite franskinspirerad förfest och sen gick vi vidare till Stocken (Stockholms nation) där det var fullt med folk. Klockan ett när det stängde hade jag, Helena och Sara raggat upp (eller tvärt om kanske) två killar som absolut ville ha med oss på efterfest till Kantorn. Eftersom både jag och Sara bor i närheten och för att ingen av oss ville gå och lägga oss än, så hängde vi med. Vi spelade gitarr, sjöng, pratade och låg alla fem i en enda stor hög på kantornskillens säng och filosoferade. Haha. Låter underligt kanske, men grymt kul var det.  Vi låg där fram till klockan kvart över fyra då Helena sa till att nu var det nog dags att gå hem för hon skulle ju med ett tåg om några timmar.  Så sagt och gjort, jag skjutsade Helena en bit med cykeln och sen stupade jag i säng.


Nu ska jag ta och äta frukost. Sen är det tvätta som gäller (om det finns någon tvättmaskin ledig vill säga!) och så hade jag tänkt träna. Funderar dock på att skippa det senare och ge mig ut på en promenad istället. 
Och i kväll så blir det filmkväll! 


 


Kommentarer
Postat av: Axel

Hahahaha "Ost är gott. Ibland." är den roligaste rubriken jag läst på ett inlägg någonsin! :)

2008-10-17 @ 16:26:15
URL: http://mandorlano.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Du är underlig du! :P

2008-10-18 @ 12:50:49
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: elise

haha nu börjar det. du har äntligen förstått att ost faktiskt är gott :) vänta du bara. snart hiver du i dig lass med tomater, korv och ägg haha! pusss!

2008-10-18 @ 13:43:40
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0