Flyttar in på Djäknegatan...

Jag sitter på golvet i min så när som på tomma lägenhet. Har äntligen lyckats få igång internet, och nu har jag fastnat här. Jag som "bara skulle kolla mailen". Det jag borde göra istället är att ta tag i alla mina lådor som står och väntar på att bli uppackade. Jag måste åtminstone flytta på lite saker så att jag kan få in min säng, bokhylla och lite annat i lägenheten i morgon. Det är mycket att stå i när man håller på och flyttar, så det ska bli så skönt när vi kommit i ordning. Jag kommer att bo här ett par veckor själv innan Emma flyttar in. Även om man lägger ihop hennes möbler med mina så kommer vi långt i från fylla lägenheten, så det får bli en tripp till IKEA framöver också.

I morgon ska jag fortsätta inflytten... Två flyttkillar ska bära upp min säng och lite andra grejer, upp för alla trappor till oss här på sjätte våningen. Tanken från början var att jag skulle ta hjälp av hissen, men det funkar inte att få in en säng på 120cmx200cm i en hiss som man knappt kan stå två i utan att det blir trångt. No. Så vi fick tänka om helt enkelt.

Därefter ska jag ner på stan en sväng och köpa höst-och vinterskor och en kjol tänkte jag...och sen på kvällen ska jag träffa Astrid och Lisa, två kusiner från Skellefteå, på Orvars krog på Norrlands. Där blir det lite vin och öl innan vi ska se Batman. Trevligt trevligt!

Och på lördag är det Reccemiddag. Fullt upp var det ja!


Nej, måste packa upp ett par lådor iallafall. Skärpning, Jennifer.

Kommentarer
Postat av: Valentin

ALors comment ca se passe ?

raconte moi ttout !!

bisou tu me manques !!!

dit hej a emma



la semaine prochaine je suis au bahamas!! =)

puss puss

2008-09-05 @ 21:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0