2600 kr, no way!

Man kan ju bli irriterad för mindre. Fick äntligen min check (eller två stycken då beloppet var uppdelat, varför vet jag inte...) med sista lönen från Disney igår, så idag trampade jag glatt ner till banken för att få pengarna översatta till mitt konto. Vad säger dem då på banken? Jo, att det skulle kosta 1300 kr att lösa in checkarna. 1300 kr per check. Fasen heller, det tänker jag inte betala.  2600 spänn för att få sina pengar. Nej tack. Och Disney kunde inte föra över pengarna direkt till mitt konto heller (vilket är lite konstigt med tanke på att det trots allt är ett väldigt stort företag, men lever man i Frankrike så är det ju check som gäller...!). Så, vi får se hur jag ska lösa detta. Får cykla ner och prata med banken i morgon igen..... blä.

Annars är det bara bra med mig. Emma och jag börjar bo in oss i lägenheten nu. Efter en tur till IKEA med familjen i fredags så känns det nu lite mer som hemma. Tänk vad lite lampor och växter kan göra. Utsikten från vår balkong kan man inte heller klaga på. Vi ser både slottet och domkyrkan samt en liten bit av Carolina Rediviva. Vackrast är det nästan på kvällen då allt är upplyst. Vad ser jag från mitt fönster då? Jo, en gul lyftkran som skymtar bakom husen tvärs över gatan. Slår nästan slottet det, haha ;)

Kommentarer
Postat av: cecilia

Johanna sa att de "bara" tar 500 kr på swedbank ;)

2008-09-24 @ 19:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0