Fullmåne


Nu tänker jag komma med ännu ett inlägg om vädret. Jag menar det måste ju trots allt vara ett av Sveriges allra vanligaste samtalsämnen i allafall, så ni får stå ut helt enkelt. 

I helgen när Karin var här så lös solen med sin frånvaro, och allt vi såg var slask. Lagom kul. Men både igår och idag har det varit så himla fint väder här så att man blir alldeles varm och glad. Snö, kallt och klart och sol. Himlen var nästan lila när jag gick hem från Engelska parken för ungefär en timme sen... så himla vackert. Men häftigast av allt har fullmånen varit. Stor, vit och lika starkt lysande som solen nästan. Natten mellan söndag och måndag vaknade jag till och med av att det var något som sken så oerhört skarpt utanför fönstret. Min första tanke var att det var lyftkranen som skymtar bakom husen mittemot mitt fönster, men inte! Det var månen! Så jag gick från att vara irriterad över att ha vaknat mitt i natten till att bara beundra månen i säkert 5 minuter innan jag somnade om igen. Läckert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0