Solen, the sun, le soleil, il sole! Äntligen, finally, enfin, finalmente!

I dag har det varit en sån där riktigt kall och klar dag, men då solen ändå värmer.

Jag bestämde mig för att promenera fram och tillbaka till Engelska parken, och gick och log hela vägen samtidigt som jag lyssnade på en massa ny bra musik på iPoden. Det var en bra morgon. Och en trevlig dag i skolan. Och en trevlig kväll. Det är konstigt vad lite sol kan göra med humöret.



Hur roligt är det inte att måla i Paint, förresten? :)


Jag har försökt att plugga lite ikväll men det har inte gått något vidare, men äsch, jag tar resten i morgon. Lagade tortellinigratäng till mig och Emma istället  (och käkade upp de sista chipsen, vilket i och för sig måste ses som dagens lågvattenmärke). Dessutom har jag planerat lite inför helgen med Karin. (Japp, Karin kommer hit och hälsar på! ) Ska bli jätteroligt! Som det ser ut nu så blir det Värmlands nation på fredag och sen Räkfrossa på Norrlands på lördag.  



Här är receptet på tortellinigratängen - rekommenderas!  Yummie.
(Körveln går lika bra att byta ut mot t.ex. basilika!)

Italiensk tortellinigratäng

Portioner: 4
Tillagningstid: 20 min

Ingredienser
1 Påse tortellini 250 gr
1 pkt bacon
1 burk krossade tomater
1 tsk körvel
1 tsk timjan
1 tsk oregano
2.5 dl mellangrädde
Riven ost


Tillagning
Koka tortellinin. Klipp bacon i bitar, fräs i en kastrull. Tillsätt tomater, grädde och kryddor. Lägg tortellinin i en ugnsform slå såsen över och strö på riven ost. Grädda tills det har fått färg (200-225°)


Kommentarer
Postat av: elise:)

trevligt :)

hälsa karin!

låter gott!

2009-02-03 @ 00:17:08
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0