Brr!


Okej, det börjar bli lite kallt här. Jag måste tyvärr erkänna att hösten har kommit hit också. För en vecka sen var det 20 grader varmare än nu. Snacka om förändring. Men än har det inte snöat iallafall, som det verkar ha gjort i Uppsala. Jag behöver dock införskaffa en mössa snart tror jag, och ett par nya vantar, för på kvällarna är här kallt. I går när jag och Amalia varit på filmvisning på Campus höll vi på att frysa öronen av oss när vi väntade på bussen. Fick gå runt i stora cirklar för att inte frysa för mycket. Att stå stilla funkade inte. Det roliga är att man tror att man ska bli varm när man är inomhus iallafall. Sådant är dock inte alltid fallet. Det är som tidigare nämnt kallt inne i franska hus. Jag tippar på att man isolerar långt i från så bra som man gör i Sverige. Nu har vi i och för sig lyckats få igång värmen i lägenheten där jag bor, men det hjälper inte alla gånger. Ikväll har Amalia, Michelle och jag druckit te hemma hos mig iförda x antal lager kläder. Jag har just nu fyra tröjor på mig plus en sjal. Fransmännen verkar däremot inte frysa alls lika mycket. De tycker mest det är underligt att vi från Sverige fryser som vi gör. "Är inte ni vana vid det här?" Njae, det går inte isbjörnar på gatorna hos oss och nej vi har inte tjockare hud än alla andra. Men isolera och värma upp våra hus kan vi iallafall. Eller ja, för det mesta iallafall. I vår lägenhet i Uppsala har det varit grymt kallt i perioder också men Studentstaden vill ju knappast medge att temperaturen varit under 20 grader. Får hoppas på att det blir bättre i år, eller vad säger du Emma? Fryser du än?

Kommentarer
Postat av: Axel

Använder du fortfarande dubbla strumpor också? :)



Här är en fantastisk låt du kan nynnan på i den franska kylan framöver http://www.youtube.com/watch?v=F26eQaqwBdg

2009-10-16 @ 08:31:31
URL: http://mandorlano.blogspot.com
Postat av: E

Direktrapport från verkligheten (sittandes bredvid termometern...): Kl 9.33, Inne 20.9, ute 4.8. Än så länge lever Studentstaden lugnt! :) 4 tröjor, hade du ens med dig så många? Puss!

2009-10-16 @ 09:34:25
Postat av: mamma

Har du varmt på fötterna så brukar det hjälpa bra.

Bara så du inte blir förkyld så... Du får väl värma dig med en varm dusch och krypa ner under täcket.

Puss - varma kramar från mamma

2009-10-16 @ 14:54:54
Postat av: mamma

Har du varmt på fötterna så brukar det hjälpa bra.

Bara så du inte blir förkyld så... Du får väl värma dig med en varm dusch och krypa ner under täcket.

Puss - varma kramar från mamma

2009-10-16 @ 14:55:19
Postat av: Jennifer

Det har varit lite varmare idag! Fast regnigt.

Axel: Har fleecesockar på fötterna, men snart måste jag ha dubbla sockar i skorna när jag går ut tror jag. Mina tår blir ju alltid isbitar så fort det börjar bli kallt ute.

Emma: Hade med mig tre tröjor, så det blev de plus en topp under!

Mamma: De har badkar här så har precis tagit ett långt varmt bad, underbart!

puss!

2009-10-16 @ 21:34:02
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0