On est arrivées!

Me voilà! Jag lever och mår bra här i Besançon! Befinner mig i en lyhörd och kylig lägenhet hos en supertrevlig familj. Min värdmamma Pascale har redan tagit med mig ut på lite sightseeing och sett till att jag ätit en massa mat. Ost, baguette och vin - check!

Här är riktigt skönt väder ute, men inne i franska hus är det som sagt däremot kallare. Men det funkar ändå så länge man har en extra tröja, lånade stickade sockor i grönt med nåt djur på och en extra filt! Pascale är dock lite orolig för att jag verkar frysa så hon har ställt in ett extra element på mitt rum och satt igång värmen i huset, så det blir nog snart bättre. Lägenheten ligger i en gammal skola, och har väl inte världens bästa standard, men jag börjar redan bo in mig. 



Vi anlände till tågstationen i Besançon igår vid 14.30, efter en ganska så lång resa. Taxin åkte från Djäknegatan vid 4 i går morse, sen var det flygbuss och därefter flyg vid 06.40. Väl i Paris tog vi sen tåget till Dijon och därifrån vidare till Besançon. Gick ganska smidigt alltihopa förutom att det var köer överallt och att vi var tvunga att släpa våra tunga väskor upp och ner på perronger hela tiden. Så det var skönt att komma fram, och jag somnade efter maten minst sagt ganska så utmattad.

Nu ska jag försöka läsa lite i nån av alla de böcker vi har med oss från universitetet, och sen blir det nog en sväng in till stan igen lite senare. I morgon börjar skolan och jag ska ta bussen dit vid halv nio-tiden och möta upp med Amalia och Michelle.  Vi vet väldigt lite om vad som kommer hända där så det ska bli spännande. Hoppas på nåt form av schema för än så länge så har informationen inte varit den bästa.

Besançon verkar iallafall vara en riktigt mysig stad och jag trivs redan. Tror att det kommer bli en väldigt trevlig månad.






à bientôt!

Kommentarer
Postat av: Elise :)

Å det ser ju jättefint ut Jenna :) mysigt! hoppas du inte fryser för mycket! pusss <3

2009-10-04 @ 18:17:44
URL: http://elisemansson.blogg.se/
Postat av: josefine

Å det ser ju hur mysigt ut som helst! Vilken äkta fransk småstad! Och fint väder också! Här regnar det! Men det gjorde det iförsig i Halmstad i helgen också, såntdär hysteriskt regn på snedden som jag bara sett i Halmstad!

Och va fina thesStudio korten blev förresten! det har jag nog inte sagt än!

Hoppas du njuter av din tid utomlands, och hojta om du åker till paris eller bryssel nåndag så kanske vi kan ses =) KRAM!

2009-10-05 @ 21:16:10
URL: http://josefinesjoberg.webblogg.se/
Postat av: Bella

Det ser supermysigt ut! Ha nu en riktigt bra månad i Frankrike! Jag älskar dig - pussar <3

2009-10-05 @ 21:57:48
URL: http://bellamansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0