I morgon blir det andra bullar


Jag tänkte att jag skulle vara duktig ikväll och skriva en massa på den uppsats vi ska lämna in i början av nästa vecka. "Oj, vad jag skulle hinna långt på den ikväll", tänkte jag. Men nej. Hur långt har jag skrivit? Tio rader kanske. Inte så bra. Men men, jag hinner. Hoppas jag. Jag får se till så att jag hinner helt enkelt, kanske prioritera bort nån pain au chocolat-fika eller så. För det är ju så lätt när man inte är i skolan att tappa koncentrationen och hitta på en massa andra saker istället. Och det är ju bra mycket trevligare att ta ett varmt bad, prata i telefon och slösurfa på internet (en väldigt lång stund - när man egentligen bara skulle kolla mailen och facebook i 5 minuter) än att skriva uppsats, eller hur? Nähä, i morgon får jag ta och skärpa mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0