Jag har tagit höstlov


Bella ligger fortfarande och sover. Men jag vaknar, av inbyggd vana, såklart mycket tidigare. Sitter uppkrypen i soffan nu och njuter av att inte göra någonting. Jag har tagit höstlov och umgås med familjen. Jag har egentligen inget höstlov, men det försöker jag strunta i. Jag tar plugget nästa vecka och hoppas på att jag hinner med allt som jag ska då istället.

Efter en mycket lyckad togafest i fredags (det är kul med utklädnader alltså!) tog jag tåget till Kalmar på lördagmorgon. Där mötte Elise och resten av familjen mig. Vi var bland annat över en sväng på Öland och firade Bellas födelsedag på restaurang. 16 år! Hur har du blivit så stor så snabbt, det undrar jag? Grattis igen min lilla goa lillasyster!

I måndags, Bellas födelsedag, lämnade vi mellansystern i Kalmar (söta Elise kunde tyvärr inte ta mer höstlov, attans!) och körde till Uppsala. Mamma och pappa stannade här till igår morse, och innan de åkte så hann vi med lite promenader, stan och en underbart god middag på restaurang Lingon tillsammans med några vänner här i Uppsala och kusin Mårten. Och dessutom ett besök på Elgiganten där min julklapp (en ny tv - wihoo!) inhandlades.

Efter att mamma och pappa åkt hem igår (för att åka vidare till Berlin och Ingrids 50-årskalas) så tog Bella och jag tåget till Stockholm där vi gick Drottninggatan upp och ner och sen betade av Gallerian innan vi trötta i fötterna tog tåget tillbaka till Uppsala. En mycket mysig dag! Pizza till lunch, fika och sen tacos på kvällen på det också. Inte fel. 

Nu vaknade Bella. Dags för lite frukost, och sen får vi se vad vi hittar på. Stan blir det nog, ett museum kanske? Hmm. Eller ännu mer shopping? Ikväll ska vi laga mat och titta på Idol, det är iallafall bestämt. Heja Linnea!

Bonne journée!

Kommentarer
Postat av: Axel

Va?! Innebär detta slutet för din tjock-tv? :P

2010-11-06 @ 17:11:11
URL: http://mandorlano.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Japp, så är det. Jag tänkte kanske försöka bi av med den på blocket. Intresserad? Tjock-tv med inbyggd video är inte så illa faktiskt ;)

2010-11-06 @ 22:34:58
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Axel

Jag har redan två förtjusande tjock-tv-apparater i mitt hushåll så jag passar.



Blocket låter som en bra idé. En kompis till mig fick 25:- för två stycken 14 tums tjock-tv apparater (utan inbyggd video) så där finns onekligen pengar att tjäna.

2010-11-07 @ 22:22:41
URL: http://mandorlano.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0