Jag saknar dig


Och fint väder blev det! Gårdagen bjöd på blå himmel, sol och riktig sommarvärme i Stockholm. Kan ju inte ha varit mer perfekt väder för Gröna Lund egentligen. En kanondag! Jag ääälskar berg-och-dalbanor (även om deras Insane var lite väl häftig för min smak!) och ååh, Katapulten och Fritt Fall är ju helt underbara efter den där microsekunden då man tror att man nästan ska falla ner och dö. Här är två otroligt snygga bilder från attraktionernas kameror:



I nya träbanan Twister! Cecce ser måttligt road ut ;)



Och 80 meter upp i Fritt Fall! 


Efter Gröna Lund promenerade vi tillbaka in till stan och njöt av det härliga vädret. Sen tog vi tunnelbanan till Kista galleria och åt och gick på bio. Vi såg Jag saknar dig som är baserad på Peter Pohls och Kinna Gieths ungdomsroman "Jag saknar dig, jag saknar dig". Den här boken är en av de bästa böckerna jag har läst, och jag minns fortfarande hur starkt berörd jag blev av den även om det var minst 10 år sedan jag läste den. Så vi förväntade oss en stark film. Och jösses. Jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket till en film någonsin. Aldrig. Så sorglig men så bra. Se den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0