liksom


Hej, jag kommer från TelgeEnergi och vi går runt här till alla studenter och erbjuder dem ett billigare avtal liksom.
Hos oss får du rörlig el till inköpspris, och du betalar inget mer liksom. Vad har du för elbolag nu? Jaha, Vattenfall, ja de brukar ha ett påslag på sitt rörliga pris, då betalar du mer, liksom. Det fungerar så här liksom....[...]  Det här är jättebra också, det är ingen bindestid så du kan ångra dig om du vill liksom. Och vi har Sveriges mest nöjda kunder liksom. Du kan skriva på nu och sen får du ett papper hem och då kan du kolla där liksom, och ringa oss sen och bara ångra dig om du vill liksom. Du behöver inte bestämma dig nu liksom. Det låter väl bra, liksom?

Jag har nog aldrig träffat någon som sagt ordet liksom så många gånger under så kort tid. I varenda mening! Åh, herregud. Jag kunde inte koncentrera mig på vad hon sa utan störde mig bara på liksom, liksom, liksom...  Hjälp! Men man kan väl inte säga till någon heller "ursäkta mig, men kan du sluta säga liksom"?

Jösses.

Men det här lite småroligt jobbiga liksom-besöket kom i allafall och störde mig mitt annars väldigt sega causal analysis-skrivande, som verkligen har stått helt stilla idag. Usch, jag känner mig så ineffektiv. Jag blir knäpp nästan. Liksom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0