söndagsfunderingar

Jag fick med mig en burk överbliven, knappt rörd, Nutella hem igår efter att jag ätit Croque Monsieur och crêpes med min lilla franskagrupp. Detta kan bara sluta på ett sätt: jag kommer att gå och tjuväta lite varje dag, gärna med sked direkt ur burken precis som jag och Michael gjorde i Annecy. Vi åt så mycket Nutella att vår värdmamma tillslut började gömma burken för oss. Det kanske går så långt att jag får ringa henne och be henne komma hit och ta burken ifrån mig. Nä. Men jag ska försöka vara stark. Försöka iallafall.

Och jag insåg en sak idag. Jag gillar verkligen att ha på TV:n och bli matad med vintersport hela dagen. Jag gillar att lyssna till André Pops och gänget som kommenterar allt från Hellner och Northug, till skidvalla, slalom och backhoppning. Det påminner mig om hemma, om att lyssna på Radiosporten i bilen med pappa, om långa söndagsfrukostar med familjen och slappa dagar i soffan. Slappa dagar har jag inte tid med nu, men det muntrar iallafall upp lite i grammatikplugget.


Kommentarer
Postat av: Elise

Det påminner mig också om hemma!! :) haha! Inget Storlien i år :(

2011-03-01 @ 07:21:07
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0