Jag har inte tid med en insnöad cykel

Jag är lite irriterad på att de har skottat in min cykel. Den står i en snöhög. Jag behöver antingen dra på mig överdragsbyxor och ge mig in i snödrivan och med våld dra ut cykeln, eller så behöver jag leta upp en snöskyffel. Det tredje alternativet är att vänta till snön smälter. Men när det händer det vet man ju inte. Hmm…

Jag irriterar mig också på att dygnet inte har fler timmar. Jag har så mycket jag behöver pyssla med och jag hinner ju knappt med hälften. Dessutom är jag redan lite stressad över nya kursen och lästempot där. Det kommer bli många timmar på biblioteket den här terminen.


Över till något roligare! Igår mötte jag en av mina nya ”newbies”, dvs utbytesstudenter som jag är ansvarig för, Katelyn från Vancouver när hon kom med tåget från Arlanda. Med sig hade hon Ryan, också från Vancouver, som hon mött på flyget. Vi begav oss med taxi till Akademihotellet och hämtade deras nycklar, och sen vidare till Flogsta. Efter inkvartering där tog vi bussen till stan och kollade runt lite en stund innan jag skulle träffa Amalia för att gå på bio. (Vi såg Svinalängorna. Den var bra och tänkvärd. En mycket stark film som nog fick nästan alla i biosalongen, inklusive mig själv, att gråta.) Stannade sen och lagade mat hos Amalia och vandrade hem i kylan runt midnatt. Nu ska jag strax iväg och möta upp kanadensarna i stan igen. Lovade att visa dem lite praktiska saker och även till IKEA. Och så ville de bjuda mig på lunch, och det tackar man ju inte nej till .


Åh, har ni sett? Ikväll är det Solsidan! Missa inte!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja, visst var Svinalängorna bra? Men hemsk, jag grät också massa. Och roligt med utbytesstudenterna, jag skulle också vilja öva på min engelska! :)

2011-01-16 @ 11:20:50
URL: http://Igotboredsoistarteda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0