Hello hello

I morgon har vi varit här i två veckor. HS3 i Canterbury, finfint alltså. Jag kan inte påstå att vi direkt överanstränger oss pluggmässigt direkt. Stundtals kanske det borde vara studying hard, men nja, känner mer att hardly studying stämmer bättre in. Vi har en rapport som ska skrivas, men det mesta jobbet på den får göras hemma. För det här, det här är en nöjesresa. Eller en studieresa där vi kombinerar nytta och nöje kanske låter bättre om nån från universitetet skulle få för sig att läsa det här. Seminarierna känns inte ens ansträngande utan mest roliga. Bara det liksom. Great. Vi har hunnit med att besöka en skola också i fredags. Det var intressant. På onsdag blir det besök på en privat skola som liknar Hogwarts typ, ska bli spännande det också. Annars så ägnar vi oss mest åt att hänga på pubar och ha trevligt som sagt. Nice.


I går var vi i Cambridge över dan, ingen dålig universitetsstad det alltså! Supergamla och mäktiga byggnader, studentboende à la Harry Potter och smala gator. Byggnader som stoltserar med att man där upptäckt både atomen, neutronen och DNA typ - ingen märkvärdigt liksom. Tyvärr var det lite rått väder när vi var där, men hela klassen värmde sig (läs: stresshoppade) på Primark på eftermiddagen så då fick man uppvärmen lite iallafall. Jag hittade dock bara en väska, major disappointment.


Idag var vi några som gick på gudstjänst i katedralen. Det var häftig upplevelse. Oerhört vacker körsång och mäktig men ändå mysig stämning i denna enorma byggnad. Efter det blev det storhandling på Poundland (allt för £1) där alla fyndade paraplyer och godis, innan vi försökte plugga lite på Augustine House. Det funkade sådär. Vi hamnade på facebook istället, såklart. Så efter ett tag gick jag hem och stack ut och sprang med Sanna istället. 60 minuter, wohoo, heja oss! Nu har vi käkat tortellini (för säkert fjärde gången den här resan) och sitter och slösurfar på mitt rum. Dags för sängen snart dock tror jag. I morgon blir det en sväng till Dover. Ni vet "Vi såg på varann då vi närmade oss land när vi möttes mellan Dover Calais..."






Miin dator hackar lite och är allmänt seg så jag orkar inte lägga upp några bilder nu heller. Sorry :) Men det kommer, nångång hoppas jag. 
Night night nu!

Kommentarer
Postat av: E

Hurra för styckeindelning! :D

Och ja, förbered madrassen är du gullig. Jag har inte bokat flygbiljett än, men kommer antagligen boka den så jag kommer fram den 9e dec runt 22.30. men I'll get back to you om det.

Under tiden, njut av ölen och den så kallade studieresan. ;-)

Puss

2011-11-07 @ 09:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0