Sista kvällen i Canterbury

Jag har nästan packat färdigt väskan. Den är full. Och nog ganska tung, har inte vägt den ännu. En hel del nya kläder och lite böcker tar jag med mig hem. Nice.


Räknade dock ut att jag gjort av med över 8000 kronor sen jag åkte hemifrån. Och då har vi inte ens kommit till London ännu. Bra där. 10 000 är max så nu får jag nog hålla lite i plånboken. Men ja, man kommer snabbt upp i ganska mycket pengar här. Äta ute(ibland två gånger per dag), öl (såklart), fika, inträden, bussbiljetter, shopping…  Nåja. Jag klarar mig. Och det är ju viktigt att ha kul när man är här och få fina minnen med sig hem, eller? ;)


Igår gjorde vi t.ex. en utflykt till Folkestone (staden där tunneln under kanalen går ifrån). Målet var Primark, bästa shoppingstället in the UK typ. Eller nja, men billigt som tusan i alla fall. Vi åt gott och kollade in stranden och hamnen med. En liten stund i alla fall.


Vad mer? Hmm… jo jag käkar en himla massa choklad och godis och grejer. Den brittiska livsstilen börjar smitta av sig. Och det är värdelöst att det är så fruktansvärt billigt på Poundland.


Fyra kvällar spenderade vi på pub den här veckan, varav två slutade på klubbar. I helgen har jag gått och lagt mig klockan fyra typ två dagar i rad och gått upp vid nio.


Med andra ord, livet är hårt här. Haha.  ;)


Skolan är slut nu i alla fall. Vi avslutade med presentationer i fredags på temat med hur man kan använda authentic material i undervisningen. Det mest spännande i veckan var dock besöket på The King’s School, a.k.a. Englands äldsta skola / stället där man ville spela in Harry Potter fast kyrkan sa nej / en riktigt häftig privatskola som kostar £30 000 om året / skolan som har den bästa skolmaten jag nog någonsin smakat /  osv…. Ett väldigt intressant besök minst sagt!  

I morgon åker vi vidare till London. Där blir det lite sightseeing och museumbesök och möjligtvis ytterligare ett skolbesök. Och så kanske England-Sverige på tisdag (om vi får tag på biljetter till Wembley - annars på en pub såklart!) och musikal, närmare bestämt The Phantom of the Opera, på onsdag. Och alldeles säkert utgång ett par gånger. Och så ska jag träffa Pilvi i morgon! Yay! Hem flyger vi på fredag.
Until then, take care hörrni!

hugs and kisses from England


ps. bilder blir det när jag kommer hem, min lilla dator klarar inte av mer ansträngning här nu (seriöst så verkar den faktiskt kunna krascha närsom, så det är nog bäst att jag går och lägger mig nu istället)


Kommentarer
Postat av: Emma

Äsch, man lever bara en gång, och vad har man för glädje av pengar när man är död? Nada. Pengar är bara pengar. :)

Njut av London, hälsa Pilvi och hoppas att Phantom of the Opera är helt underbar! Puss!

2011-11-17 @ 09:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0