Canterbury calling

Okej, jag ber om ursäkt för att det är en enda klump med text utan mellanrum, men det verkar vara något galet med den här sidan. Men orkar ni läsa ändå så kommer här en lite uppdatering!! (Update 6/11: jag lyckade fixa mellanrum, wihoo!)

Klass HS3 lever livet i Canterbury kan jag tala om för er. Vi har rent ut sagt det kanonbra. Skolan och lärarna är bra och det allra mesta vi lär oss riktigt intressant (även om det börjar bli lite mer intensivt nu med uppgifter och grejer och sånt och allt vi vill egentligen ha är semester). Veckans höjdpunkt var i torsdags då vi pratade om hur man kunde använda poesi i sin undervisning. Vi fick dramatisera dikter i gruppen och herregud vad vi skrattade. Det bjöds på bland MacBeth, en Simon & Garfunkel-låt, och så bäst av allt – en dikt om vad man gör när man måste kissa men redan har gått och lagt sig. Otroligt bra och roligt framfört av Albin, Björn, Johan, Lukas och Hanna. Själv var jag med och framförde en version av Rödluvan skriven av Roald Dahl, där jag, Rödluvan, istället för att bli uppäten helt enkelt sköt vargen.


Som sagt, vi har det bara trevligt mest hela tiden. Vi har varit ute på galaj måndag, tisdag, torsdag, fredag, lördag. Det blev som tidigare nämnt två kvällar på Lady Luck i början av veckan. I onsdags vilade jag och Sanna, men sen har det varit fullt öl. I torsdags satt så gott som hela klassen kvar på Augustine House och pluggade till rätt sent på kvällen så då bestämde vi oss för att gå direkt och äta nånstans allihopa. Det blev puben The Flying Horse från 1500-talet där vi först fixade gratiskäk (engelsk korv och pommes frites i utbyte mot av vi stannade och drack ett par öl – inga problem sa vi!) och sen sjöng karaoke. De engelska stammisarna bjöds på bland annat Living on a Prayer, Whiskey in the Jar, Ain’t No Mountain High Enough och Waterloo. Underbart haha. En riktigt trevlig kväll.


I fredags efter skolan blev det vila och därefter puben Casey’s på Butchery Lane. Ett riktigt schysst ställe faktiskt! Efter ett par öl var vi några som beslutade oss för att ta en taxi upp till Kent University’s campus och besöka klubben The Venue där det tydligtvis skulle vara bra drag. Sagt och gjort! Det var inget vidare drag, men vi hade väldigt trevligt i alla fall! Drack drinkar och ägde dansgolvet bland alla små tjugoåringar. Haha. Ja, det var mycket ungt folk där. Och väldigt lättklädda tjejer med klänningar som slutar där trosorna slutar, utan strumpbyxor och med alldeles för höga skor som de inte kan gå i. Stannade till två, och gick sen hem nedför backen med grymt ont i fötterna.


Sov kanske 3 och en halv timme och gick sen upp och åkte på utflykt till Broadstairs ute vid kusten. Dumdristigt kan tyckas. Ja, vi var trötta och Sanna blev åksjuk i dubbeldäckarn som vinglade fram på engelska landsbygden i över en timme. Men det var det värt ändå! Broadstairs var en mysig liten stad vid kusten där Dickens brukade semestra, närmare bestämt vid Viking Bay. Vikingarna landsteg tydligtvis här (passande!). Det var ebb så vi gick ner på stranden och promenerade lite, kollade på konstiga stenar och fick både vatten och sand i skorna. Mysigt! Efter ett tag så bestämde vi oss för att det var dags för lite lunch, så Frida, Lukas, Sanna och jag åt goda mackor (chiabatta med avacado och kycklingröra, mums!) på ett café medan resten av gänget käkade fish & chips på ett annat ställe. Innan vi åkte hem med bussen strax efter två kikade vi lite i Broadstairs många secondhandbutiker och bokhandlar och fikade lite. En mycket trevlig dag!


Väl tillbaka i Canterbury så blev det powernap, matlagning och sedan tillbaka till Casey’s på Butchery Lane. Och jösses vilket drag det var! Så mycket folk, så bra musik! (spana in inlägget Askillz på Davids http://gottoblandadetoner.wordpress.com/) - hela klassen satt och jammade och dansade med, och så framför allt – så mycket folk i underbara halloweenutstyrslar. Man går verkligen all in när man klär ut sig här alltså, och det är inte bara häxor och sånt där som det är i Sverige, utan allt möjligt. Efter ett tag så promenerade vi tillsammans med vad som kändes som halva Canterbury till klubben Chemistry. Tre dansgolv och massa folk. Skoj! Fullt med folk i utklädnader, och resten ja, de var klädda som kvällen före. Kortkort och höga skor alltså. Vi dansade i alla fall tills vi inte orkade längre, och aj vad ont jag hade i fötterna när vi gick hem. Varför plågar man sig och dansar i samma högklackade skor två kvällar i rad för? Jag har seriöst haft lite ont i mina trampdynor idag.


Idag har vi varit ner en sväng på stan och tittat i butiker och ätit Sunday Roast på Wetherspoon’s. Gott. Och trevligt söndagshäng. Handlade lite på Tesco på vägen hem och sen var jag ute och joggade en halvtimme i duggregnet. Härligt! Det känns som jag nästan bara druckit öl sen jag kom hit så det var skönt att få röra på sig lite. Haha ;)


För övrigt så har vår värdfamilj varit bortresta sedan i torsdags, och är i skrivande stund inte tillbaka ännu. Och det har varit väldigt lugnt och skönt faktiskt. I morgon är det skola igen och jag borde ha börjat skriva på vår rapport. Men det har jag inte gjort. Får se om jag orkar skriva några ord nu eller om jag bara ska gå och lägga mig istället. Bilder tar jag en annan dag för nu räcker det. Vill ni förresten se lite mer av vad vi hittar på (inklusive bilder!) så kolla in Elisabeths blogg istället, den finns här - sterner.blogg.se ! (Okej, nu verkar det inte funka att göra några länkar här så ni får helt enkelt köra gammal hederlig copy-paste!)


Good night , sleep tight Don’t let the bed bugs bite If they do, kick them with your shoe until they’re blue

Kommentarer
Postat av: Anonym

ever heard of STYCKEINDELNING sis? det är ju jobbigt att läsa! skriv hellre mindre men oftare :) men det låter som om du har det underbart kul, fortsätt så! take care, love you <3

2011-11-05 @ 17:55:24
URL: http://elisemansson.blogg.se/
Postat av: Jenna

Hörredu syrran, om du läser första raden i inlägget så förstår du varför det inte är någon styckeindelning ;) Det var fel på sidan vet du. Jaja, jag är inte så bra på uppdatering, här finns så mycket mer roligt att göra. Just nu plugg, jihoo! puss på dig

2011-11-06 @ 12:56:35
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0