Hej hopp!

Först och främst, bilden som konstigt nog inte verkar ha laddats upp förra gången:


Söta Ida och Karin!

Och så, en liten uppdatering.
Den senaste tiden har jag flängt fram och tillbaka mellan två ställen:

1) Rosendalsgymnasiet. 3 veckor engelskapraktik alltså. Och det gick bra! Mycket bra skola, bra handledare och trevliga VFU-kompisar. Det enda tråkiga var att det blev lite lite undervisning, men ja, inte så mycket att göra något åt. Jag känner att jag fick ut mycket av veckorna ändå. Hade gärna stannat ett par veckor till faktiskt känner jag. Funderar på att önska samma skola till sista praktiken i vår.

2) Norrlands nation. Jag spenderade varenda kväll där förra veckan, samt hela helgen från lördagmorgon från 10 på morgonen till 7 morgonen därefter. Varför? Jo, för att arrangera Samarret, HärjaJämts och Jamtamots 04-gask. Mycket jobb, roligt och jobbigt på samma gång. Med betoning på roligt såklart! Men, oj vad trötta vi var på söndagen. 21 timmars jobb i sträck tar på krafterna. I egenskap av föreningens Klokståsch fick jag gå på sittningen i år iallafall. Hur trevligt som helst! Riktigt lyckat blev det! Känner att jag gärna hade dansat vidare på släppet med de andra 1219 gästerna, men det fick bli att plocka glas istället ;)

Ett par bilder som jag lyckades fastna på:  






Nu är det back to school som gäller. Ny kurs i grammatik drog igång idag. Lagom kul. Men nu ser vi fram emot Canterbury och London. Den 24 oktober blir det klassresa i fyra hela veckor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hurra för uppdatering! Tycker att du var jättefin på Samarret. <3 Hade velat vara där, men får spara mig till nästa år. Puss!

2011-09-27 @ 23:08:16
Postat av: E

Men men men kom inte min kommentar fram?

Jag skrev iaf typ:

Tycker att du var jättefin på Samarret! Hade velat vara där, men vi får gå nästa år istället, och så himla kul att det gick så bra!

och om ett år får du ju ännu mer "praktik", då ska du ju jobba med det på riktigt!

Puss!

2011-09-27 @ 23:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0