År 2007

2007 har varit ett bra år. När jag tänker tillbaka har jag hunnit med en hel del.

Jag har jobbat i Paris, lärt mig franska och träffat en massa nya underbara människor. Jag har varit på semester i USA. Fick se soliga Los Angeles, vackra Seattle och världsmetropolen New York. Det var häftigt, och något som jag definitivt vill göra om snart! Sommaren regnade ju dessvärre bort, men en del härliga dagar blev det ändå, både i Halmstad och i Paris. I augusti bar det av till Linköping och universitetet. Det har varit en intressant och rolig höst, men jag funderar fortfarande fram och tillbaka ifall jag hamnat rätt. Men men, det får 2008 avgöra.

Här kommer en liten lista över stora och små saker värda att minnas (jag lånade några rubriker från dig Cecce):

Årets nyhet

Jag har flyttat till Linköping och börjat på Lärarprogrammet.


Årets hus

Appartement 53, La Louisiane, Bailly Romainvilliers, Paris, Frankrike



Årets smeknamn

La petite suèdoise

Årets livekonsert
Daniel Powter live på Main Street USA, Disneyland Resort Paris.

Årets show
Ellen DeGeneres show, live i Burbank, Kalifornien


Årets ögonblick

Det finns för många fina så det är svårt att bara nämna ett.


Årets läskigaste ögonblick

Minuterna efter tolvslaget när 2006 blev 2007. Champs Elysée i Paris tillsammans med 400 000 människor. Blev nästan träffad av fyrverkerier och blev ganska rädd för en hel del läskiga fulla fransmän. En häftig upplevelse, men en gång räcker, aldrig mer.

Årets skiva
MIKA - Life in Cartoon Motion, för att den gör mig så glad varje gång jag hör den.


image193

Årets kändiscrush

Jude Law. Jag dreglade nästan när jag såg the Holiday. 



Årets vän
Emma. Och alla andra underbara.


Årets människa

Valentin. Du är så fin.




Årets lågvattenmärke

Att sommaren regnade bort. Bokstavligt talat.


Årets höjdpunkt

(började egentligen den 15 september 2006) 1 januari - 11 maj  Min vistelse på Disney är svårslagen. "the magic never ends, if you take my hand, just like Alice in Wonderland... it's magic!"




Årets ångest

Vad ska jag göra med mitt liv? Vad ska jag studera? Jag vet fortfarande inte.


Årets resa
USA! Los Angeles, Seattle och New York. I want to go back!

   


Årets sanning
Jag har lärt mig att prata franska. Och dessutom ganska bra. Jag är så himla nöjd med mig själv.



Nu är det bara ett dygn kvar på det här året. Det ska bli spännande att se vad som kommer att ha hänt vid den här tiden nästa år. Nyår ska iallafall firas ordentligt. I år blir det fest med Emma och Josefine i Göteborg!

GOTT NYTT ÅR!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0