15 april närmar sig....aaaahhh!

Aaaaaaaahhhh. Vad lätt det vore ibland om någon bara sa till en vilken väg att gå här i livet. Men samtidigt vill man ju välja själv. Nu är problemet att det finns alldeles för mycket valmöjligheter. Jag försöker känna efter vad det är jag egentligen känner och vad det är jag vill göra. Ena sekunden så vet jag, nästa inte. Det känns inte 100% rätt där jag är nu, det gör det inte. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är fel, men... något är det. Kommer det kännas bättre till hösten eller inte? Ska jag stanna i Linköping? Ska jag byta? Ska jag bli lärare? Märks det att ångesten inför 15 april börjar komma ikapp mig med stormsteg? 

Uppsala? Språkvetarprogrammet? Hmm....
Hjälp mig någon!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha, har du hittat ännu ett? Oh herregud...
Okej, dra lott. Om du tänker "neeej" så är det nog fel ;) och tvärtom då.

2008-04-10 @ 20:25:20
URL: http://alvbring.blogg.se
Postat av: Lovisa

Hej!
Jag såg inte att du skrivit förut... Kul att du funderar på Språkvetarprogrammet! Jag tycker absolut att det är värt att söka, men det beror lite på vad du läst innan och vad du tänker dig sen... Jag hade inte läst nånting, så för mig var det perfekt eftersom jag inte riktigt visste vad jag ville bli (det vet jag fortfarande inte, men vi får i alla hjälp att komma på vad det kan tänkas vara!). Första terminen läser ju alla lingvistik, och sen får man ju välja vilket språk man vill. Jag läser svenska, men jag har vänner som läser, franska, spanska, tyska, engelska och ryska. Jag trivs i alla fall jättebra här i Uppsala, så det rekommenderas. Bättre studentliv kan man inte få... Lycka till, och hör av dig om det är något du funderar på. De flyttade ju fram ansökningarna till på fredag, så det är ju inte för sent än=)

2008-04-16 @ 00:01:24
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0