Förkyld i sommarvärmen


Först trodde jag att jag kanske skulle slippa undan en förkylning ändå. Köpte halstabletter och började känna mig bättre i förrgår. Men inte då! Igår kväll så slog förkylningen till på allvar. Jag, Mikaela och Maria och några andra satt på Upplands och drack öl och åt nachos, och jag riktigt kände för varje timme som gick hur min näsa och hals blev sämre och sämre. Idag har jag snytit mig nästan var 5:e minut. Underbart. Jag hatar att vara förkyld. Speciellt när det är så här fint väder! Jag menar, högsommarvärme och förkylning går liksom inte ihop, okej om det hade varit vinter, men nä... på sommaren så tycker jag att förkylningar borde förbjudas. Dessutom vill jag träna! Jag blir galen. Det går ju inget vidare med uppladdningen inför Blodomloppet nu inte. Blä.

Jaja, snart är skolan slut iallafall. På måndag kl 9 ska jag hämta ut en hemtenta som vi sen har 24 timmar på oss att skriva, vilket betyder att kl 9 på tisdag har jag sommarlov! Ska bli härligt. Fast det känns nästan lite som lov redan faktiskt... Jag älskar solen! Jag och Frida låg och solade på balkongen här innan. Termometern visade då 41 grader. 41 grader! Det var som att ligga på stranden i Grekland eller i en stekpanna typ. Jösses.

Fem i tolv i torsdags lämnade jag in min ansökan för utbytesstudier i Frankrike vt10, med Rennes som första hands val och Poitiers som andra.  Nu är det bara att vänta och se vad som händer.

Och igår var Mikaela och jag på IKEA, eller ja, jag var på IKEA, Mikaela körde mig dit och gick med mig och körde sen hem mina grejer. Haha. Tack gumman! Inhandlade en BILLY-bokhylla, en skrivbordsstol och lite förvaringslådor bland annat. Vi var lite oroliga för att det inte skulle funka att få med den 2m och 2cm långa BILLY hem, men jodå, man ska inte underskatta en Saab Turbo.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0