Första advent

Redan första advent! Tiden går så fort. Här i Uppsala är det snö och kallt. 8-9 minusgrader idag tror jag. Jag har städat och fixat och donat och plockat fram adventsljusstakar, stjärnor och julgardiner. Julstämningen börjar infinna sig!




Igår var det Damsupé på Smålands nation, och Amalia, Emilia, Johanna och jag hade fina hattar i form av pepparkaksformar och glitter på huvudet.   Det var tema "TV" och killarna lät oss spela TV-spel, gå på audition, vara med i Plus med ”Sverker Olofsson” och spela Jeopardy innan det var dags att sitta ner och äta. Förutom det att halva min köttbit var rå och att musiken på släppet var lite dålig, så var det en väldigt trevlig kväll!


Amalia, Emilia och Johanna utanför Smålands nation


Jag och Amalia

Strax efter fyra i eftermiddags mötte jag upp Amalia och vi vandrade upp till Slottet och Botaniska trädgården tillsammans med tusentals andra för att spana in adventsfyrverkeriet. Och vilket fyrverkeri! Färgglatt, fint och mäktigt! Och väldigt effektfullt med filmmusik i bakgrunden. Nice. Det här med adventsfyrverkeri är en tradition som jag gillar. Lite lätt frusna, eller ja, speciellt mina tår (isbitar!) gick vi genom stan och hem till Amalia och Kifah. En kopp varm choklad senare kunde jag röra mina tår igen och promenerade hem. Nu sitter jag i soffan och äter pepparkakor. Mysigt.



Läckert va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0