I love Torquay 2011



...så står det på den fina mörkblå huvtröjan som jag har på mig. Och på ryggen står det tjugo namn. Mina nitton elever och så jag då. "Det är klart att du ska ha en du också!" tyckte tjejerna i gruppen och då kan man ju inte säga nej, eller hur? 

Jag har haft tre väldigt roliga men intensiva veckor i England. Långa dagar (från 9-23 ungefär!), mycket information att hålla reda på, och självklart många ungdomar att hålla reda på (!), saker att fixa, lektioner att planera, pengar att samla in, ja fullt upp hela tiden. Måste erkänna att det var både lite jobbigt och stressigt stundtals, men det gick bra! Kombinationen härliga ungdomar, underbara ledarkompisar och fantastisk värdfamilj gjorde vistelsen riktigt lyckad. Så även om jag gick ekonomiskt plus minus noll, eller ja nära på back faktiskt, och var helt dödstrött samt förkyld när jag kom hem så var det värt det. En upplevelse rikare är jag minst sagt!
Och nu kommer här lite bilder också:


Mina två activity leaders Borja från Spanien och Aino från Finland.


INT37B - min, Ainos och Borjas internationella grupp. Här på promenad längs med kusten!


Ledarna för INT37A och INT37B, jag, Tobias, Borja, Aino, Johan och Virve, på utflykt till Exeter.


Aino och jag på toppen i Dartmoor National Park.


Vi som både på Fox Hole Road! Johan från Finland, jag och Tobias från Sverige.


Jag och Sanna i våra snygga ledartröjor.


Sightseeing!


I Exeter


Tobias och jag i en telefonkiosk i London


Och så jag och Robert Pattinson såklart ;)


Och sist men inte minst så kommer här nu ett bildspel också med lite av det vi hittade på!



Kommentarer
Postat av: E

Wohooo för update!

2011-08-10 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0