...but by God there'll be dancing!

Under den senaste veckan har jag bland annat konstaterat följande:

  • Maria Montazami är riktigt lång, säkert två huvuden längre än jag. Och lika söt småtrög som hon verkar vara på TV. Tjuvkikade på hennes kollektion på Formex, och måste säga att hon lanserar ganska snygga väskor faktiskt. Väldigt hög efterfrågan var det på dem också. Köpstopp på mässan efter bara två dar typ. Om ni är sugna på att köpa en sån kommer de kosta runt fyra-fem tusen i butik. Perfekt för en studentbudget alltså.
  • Yankee Candle växer i Sverige. Vi gjorde bästa mässan någonsin förra helgen. Kul! Och då är det såklart extra roligt att jobba också.
  • Pannkakor till frukost är gott.
  • Restaurang Da Peppe i Gamla stan rekommenderas. Riktigt god mat och bra service.  
  • Min familj och min släkt är bäst.
  • Engelskakursen innebär väldigt mycket att göra. Hela tiden. Hela terminen. Läsa läsa läsa, och jaha, vi ska visst skriva en B-uppsats kursens sista veckor med? Det hade jag missat.
  • Jag har kvar lite av konditionen i alla fall, trots att jag inte tränat på en och en halv månad.
  • Jag har alldeles för mycket viktiga papper som bara ligger i en hög som jag egentligen borde sortera upp och sätta in i en pärm.
  • Försäkringskassan (bostadsbidraget) hör av sig år 2011 och vill ha pengar tillbaka för 2009. Ääh?
  • En Mary Kay-hudvårdsklass får en att fundera över saker man lärt sig och fundera över om man inte  borde investera i lite nya (och dyra) hudvårdsprodukter och smink.
  • Tjejerna i HärjaJämt är härliga. Och de nya brunkullorna lagar grymt god mat (vilken vi fick smaka under gårdagens Oppsittje).
  • Jag är less på singellivet.
  • Jag gillar Dorothy Parkers "Complete Stories".
  • Mina golv känns betydligt fräschare nu när jag dammsugit upp alla dammråttor och faktiskt till och med moppat.


Nu ska jag vila för ikväll ska jag jobba i ölbaren på Norrlands 04-släpp tillsammans med Emma. Det blir spännande. Jag är mest orolig för huvudräkningen och att jag ska ge fel växel tillbaka. Undra om man kan ta med sig en miniräknare och gömma bakom disken?


Kommentarer
Postat av: Elise :)

ahah underbart! yes. bra investeringar, konstaterande och funderingar. Upp och hoppa, ligg ej och dra dig, när du blir gammal vill ingen ha dig (stämmer inte alls iofs, men farmor säger alltid så)

2011-01-30 @ 11:33:02
URL: http://elisemansson.blogg.se/
Postat av: Hannah

Less på singellivet... Då är vi två :P

2011-01-30 @ 16:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0