Linköping!

Nu är jag här!! Aaahh! :D

Efter att ha sagt hejdå till Cecce (ett farväl som blev väldigt stressigt pga att jag var försenad, sorry!) och hoppat på SwebusExpress, så tog det 4 och ½ timme innan Karin mötte mig på Resecentrum i Linköping. Ganska segt med buss, men för 164 kronor så var det värt det.
Vi tog bussen mot Universitetet och konkade sen upp min väska (en väska av tre! de två andra kommer med föräldrarna idag) för trappan till min lägenhet. Kändes bra att vara framme. Lägenheten var lika fin som jag mindes den, och jag tror att jag kommer trivas jättebra!

Jag och Karin skyndade vidare till Hemköp för att köpa lite mat, och sen lagade vi kyckling och potatis hemma hos henne i Ryd. Efter maten cyklade vi bort till Herrgår'n (ett stort uteställe för studenter som ligger i Ryd) och kollade på när nollorna i Karins sektion hade räkfest. Haha. När vi kom så var alla rätt runda under fötterna och lekte och sjöng och skålade hela tiden. Jag undrar vad vi kommer bli utsatta för... är lite nervös för nollningen, men det ska bli superskoj!

Idag har jag cyklat ner på stan för att arbeta upp mitt lokalsinne lite. Det är inte helt lätt, men nu har jag en ungefärlig koll på var saker och ting ligger. Jag har fått ett väldigt bra första intryck av Linköping. Det verkar vara en riktigt mysig stad! 

I morse när jag skulle sätta igång internet så funkade det inte (fick lite panik!) men efter att ha införskaffat en nätverkskabel idag på stan så gick det bättre. Trodde det skulle funka på bara wireless, men inte då. Nu har jag precis ätit och tror jag nästan jag ska vila lite. Är trött! Måste iväg och handla lite sen med innan familjen kommer.

à bientôt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0