"Hör du?! Jag talar i en såndär sak!"


Jag har inte varit inne på internet på ett och ett halvt dygn. Det är faktiskt ganska duktigt gjort tycker jag.
Sitter i min säng i och ska strax sova. Det är skönt att vara hemma. Vi håller på och fixar och donar med allt det sista inför julen. Mammas sida av släkten kommer hit på julafton och sen på juldagen åker vi till farmor och farfar för att träffa de på pappas sida. Mycket folk och mycket skoj alltså. 

Tågresan hem från Linköping igår var ganska händelserik. Jag åkte vid kl 14, och skulle vanligtvis ha varit i Nässjö för att byta tåg ca 14.50. När kom jag till Nässjö? 16.30! Anledningen var en olycka på spåret mellan Mjölby och Boxholm. Tydligtvis hade en bil hamnat på spåret och blivit totalkvaddad av ett tåg som körde framför oss. Som tur var hann personen i bilen ta sig ut innan tåget kom. Enligt vad vi lite senare fick reda på av konduktören återstod bara 40 centimeter av bilen efter det att den blivit påkörd. 40 centimeter! Herregud.

Så, iallafall... jag blev som ni förstår lite försenad. Tiden gick dock ganska snabbt eftersom jag satt och pratade med en liten mysig tant, på 80+ kanske, som satt bredvid mig. Hon pratade om sitt liv, och livet idag och om allt möjligt. Hon tyckte det var så trevligt att hon hamnat bredvid mig, och att jag var så snäll och trevlig. Jag lånade ut min mobiltelefon så att hon kunde ringa till sin syster i Lund och tala om att hon var försenad. Det var nog första gången hon pratade i mobiltelefon för hon var helt förundrad och sa till sin syster "hör du?! jag talar i en såndär sak!". Därefter började hon fråga mig frågor om datorer, och om vad egentligen internet och maila och allt sådant innebär. Jag förklarade så gott jag kunde och tog upp min dator och visade. Tanten var helt fascinerad och tyckte att det var så häftigt. Ibland kan möten med folk berika ens liv - mötet med tanten på tåget var verkligen ett sådant möte!

Men, iallafall... på grund av tågkrånglet så fick jag gå av i Hässleholm istället och där hoppa på ett annat X2000. Tack vare att det tåget var x2000, och inte ett krösatåg, så blev min slutliga ankomst till Halmstad bara 40 minuter senare än normalt. Det var trots allt ganska bra jobbat av SJ.

Nu ska jag sova.
Nu är det snart julafton... :)


Kommentarer
Postat av: cecilia

Mysigt! Söta tanter är fina, och tänk så mycket du gjorde för att berika hennes resa! Ja, snart är det jul! :)

2007-12-23 @ 11:04:07
URL: http://alvbring.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0