Elden är lös


Jag har inte varit inne på internet på typ ca 36 timmar. Duktigt! (Kan dock bero på att datorn inte fungerar och att pappas bärbara ej har varit tillgänglig...)

Igår kväll träffade jag Karin. Pappa hade fått gratisbiljetter till "Elden är lös" på slottsborggården, som han tyckte att jag och Karin kunde utnyttja. Vi hade inga direkta förväntningar utan tänkte mest att vi bara skulle spana in vad det var för något. Det slutade med att vi, trots hällande ösregn, stannade kvar hela pjäsen. Den var riktigt bra!! Historia i modern tappning, men massa sång och musik där de bland annat gjort nya versioner av Lejonkungen. Superbra! 
Roligast var den svenske kungen Gustav Adolf, som framställdes som en äkta bratt från Stockholm. Haha.
Efter teatern hyrde vi film och köpte godis, och värmde oss hemma hos Karin. Mina fötter och skor var totalt genomblöta, eftersom jag trampat i flera enorma vattenpölar (det var oundvikligt!).

Familjen Hacker är här på besök, så det är fullt liv i huset. Har hjälpt mamma hela morgon med mat, städning och andra eränden. Nu kan jag äntligen sätta mig ner och läsa lite... måste ju läsa vidare i Harry Potter. Spännande spännande!


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0