Fransmän är mästare på att krångla


Har varit ute och sprungit i nästan en timme idag. Riktigt skönt! Och det som kändes bra var att jag tror jag hade orkat ännu längre, var inte särskilt trött faktiskt. Härligt!! :) Varför har man inte sånt spring i benen varje dag för?

Har diskuterat CAF med Isak. CAF, dvs Caisse d'allocations familiales, är de man får bostadsbidrag av i Frankrike. Vi har båda två nu fått brev där kräver tillbaka en del av pengarna. Segt! Isaks är värst - 400 euro! Men efter att ha loggat in sig på deras hemsida kom vi fram till att det inte kan stämma. Mitt ligger på 150 euro enligt brevet de skickat till min gamla lägenhet i Paris (där jag inte längre bor, vilket jag också meddelat...!), men nu på internet så förstår jag det som att det kanske "bara" är runt 30 euro som jag är skyldig. Jobbigt. Vi får helt enkelt ta och kontakta CAF...själv tar jag nog också med mig brevet till Paris nästa vecka och ber en fransman om hjälp.
Jag blir så trött på fransmän och deras eviga krångel. Undrar vad som händer ifall man låter bli att betala tillbaka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0