Funderingar över vädret

Ny dag och fortfarande ingen sol. Blä. Jag känner att jag klagar en hel del över vädret, men allvarligt talat. Det är inte meningen att det ska vara så här på sommaren. Något är fel. Det måste vända nu. Kanske har det att göra med de klimatförändringar som de pratade så mycket om på Live Earth igår? Man undrar ju om det inte är det. Vädret har ju på sistone blivit konstigare och konstigare. Enorma stormar, rekordvärme när det inte alls ska vara så varmt ute, vintrar utan snö eller med mer snö än normalt, tsunamis, och så somrar där solen får lämna plats för regnet. Är det människornas fel så är det på tiden att vi gör något åt det! Tänk bara hur framtiden kommer bli annars? Vi kanske vänder på årstiderna helt...ligger på stranden vid jul och stannar inomhus hela somrarna? Nä, tack.

Inget speciellt planerat för idag. Kolla lite på film nu tror jag, sen gå ut och gå lite.
Ikväll ska jag hämta upp mamma, pappa och Bella som kommer tillbaka från Rhodos. De har enligt uppgift haft 40 grader och sol nästan hela tiden, vilket innebär att de kommer vara bruna som pepparkakor medan jag kommer att se ut som en snögubbe i jämförelse. Dumma regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0