Läst på mjölkpaketet


Under fikapausen läste jag följande uttalanden från barn på ett mjölkpaket från Wapnö.
Helt underbara! Barn är så smarta.


Barn talar om kärlek
Varför drabbar kärlek två speciella personer?

"Ingen vet varför det händer, men jag har hört att det har något att göra med hur du luktar... Det är därför som parfymer och deodoranter är så populära."  Mae, 9 år

"Jag tror det är meningen att du ska bli skjuten med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt."
Manuel, 8 år


Åsikter om kärlek

"Jag är för kärlek så länge det inte händer när det är något bra på TV." Jill, 9 år

" Kärlek är löjligt... men jag kan tänka mig att pröva det någon gång." Floyd, 9år

"Kärleken hittar dig, även om du försöker gömma dig. Jag har gömt mig sedan jag var fem, men flickorna hittar mig hela tiden."  Dave, 8 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0