Dyrt busskort och orientaliska nötfärsbiffar


Sov lite längre än vanligt idag, dvs, jag tillät mig sova till klockan 9. Klockan 9 har nu blivit sent för mig, illa. Det går inte att ligga på latsidan när man är student inte. Plugga, cykla, jogga, cykla, plugga, äta....
Kursuppgiften är klar nu iallafall, ska bara skriva ut den. Skönt.

Det gjorde ont i plånboken idag när jag var tvungen att köpa ett buss/tågkort för 570 kr. Måste ha det för att ta mig till Vadstena nu i två veckor. Skolan ersätter inte resekostnader under 600 kr. Jag tror att de måste ha spanat in priserna på korten och satt sina gränser efter det. Surt.
Dessutom fortsätter det att ramla ner en massa räkningar av alla de slag till mig hela tiden. Telefonräkning, interneträkning, böcker som ska betalas... fattig nu? Yes!

Vid sextiden ringde Karin och Jessica på min dörr (min ringklocka ringer så högt att man typ hoppar en meter upp i luften!). Vi  cyklade sen vidare hem till Karin där vi lagade orientaliska nötfärsbiffar, potatis och sallad. Biffarna innehåller både soja, vitlök och thai sweet chili-sås - gott!

I morgon bär det hem till Halmstad iallafall. Ska bli kul. Seminarie till klockan 17 och tåget går klockan 18. Skynda, skynda var det ja....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0