Festligt


Två minuter i sju igår plingade Patrik, från nedervåningen, på min dörr och frågade var jag höll hus. Tydligtvis var det förfest på nedervåningen (det är ganska ljudisolerat här, så jag hade inte hört något). Så, jag skyndade ner och in på förfesten, där salladsgänget höll till. Blev bjuden på en drink med vodka och Loka... aldrig testat den kombinationen förut. Fick hälla i lite socker för att det skulle bli lite godare!
Sen gick vi ut till grillarna och tältet som satts upp och pratade med folk och åt. Alla hade lyckats bra med maten... supergott verkligen... det enda som var sådär var att de hade plastbestick som inte direkt var anpassade till grillat kött. Min gaffel gick av på mitten... yes!

Pratade med en jättetrevlig tjej på kemiprogrammet, Sanna, och njöt av kladdkaka och vodkadränkt vattenmelon, då hon undrade om jag ville följa med på förfest och sen vidare ut. Varför inte liksom? Vi hämtade cyklarna och trampade till Ryd hem till hennes kompis. Efter ett tag kom två killkompisar också, och efter lite cider och några shottar cyklade vi vidare till en annan lägenhet i Ryd. När jag kom innanför dörren tyckte jag att det såg lite bekant ut, och kom snart ihåg att jag redan varit i den lägenheten en gång under nollningen. Då hade vi i och för sig mest legat på golvet och spelat Twister. I lägenheten fanns några lärarstuderande, bland annat general Karlsson, vår överfadderist. Hej nollan! :)
Efter ett tag bestämdes det att vi skulle vidare till Flamman. När vi väl hade cyklat igenom Rydskogen, märkte vi dock att kön var alldeles för lång, så vi vände och cyklade till HG istället. Stannade och dansade  (till ganska så enformig musik, bara R&B hela tiden!) till klockan två innan jag och Sanna cyklade tillbaka till Colonia.

Det blev verkligen en riktigt rolig kväll! Spontant till max och med en massa människor jag aldrig träffat innan. Festligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0