Jag är fejen i min cykel

(=jag är glad i/jag tycker om min cykel på jämtlänska).

Ja, vad hade man gjort utan sin cykel här egentligen? Den behövs verkligen för att trampa på både till skolan, till campus, till affären, till kompisar och ja, överallt. Jag har aldrig sett så många cyklar på samma ställe innan. Här finns nästan 20000 studenter på detta campus och nästan lika många cyklar. Jag ska nog ta en bild någon dag....

Sitter och pratar med Emma och försöker skriva på min kursuppgift. Jag kommer inte direkt framåt med uppgiften, men jag har ju i morgon på mig också så. Det är ju definitivt mycket roligare att prata i telefon med Emma!


Gör Norrlandstestet på http://www.norrlandstestet.se/. Skojigt! Jag blev 22% norrlänning. Haha.

Har fått reda på min VFU plats nu (praktikplats alltså). Att vi skulle vara i Vadstena visste jag redan sen innan, men nu fick vi reda på ålder och skola. Jag och Bojan ska vara första veckan i en 5:a och den andra i en högstadieklass (med en lärare som har matte, fysik och teknik... inte mina ämnen direkt, men men... vi ska ju inte undervisa den här gången så).

11 september idag. Det datumet kommer alltid väcka obehagliga minnen.


Farfar (ute och jobbar i trädgården): Det var något plan som körde in i en byggnad i New York för en liten stund sedan.

Jag (precis kommit hem från skolan): Jaså? Det lät ju inte bra.

Går in utan att tänka så mycket mer på saken. Hämtar något att äta och slår på TV:n.

-Ojdå, det här verkar ju allvarligt.

Shit! Ett plan till kraschar i byggnaden bredvid.

Det här KAN INTE vara bra. Det var det inte heller.


Kommentarer
Postat av: Emma

Äntligen! Som jag har väntat på detta inlägg! :) Bara en liten grej, som stolt jämte måste jag påpeka att det heter jämtska och ingenting annat...
Puss o kram från en som mår pest

2007-09-12 @ 16:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0