Ego

Jag slog som vanligt på Nyhetsmorgon på TV4 i morse för att orka vakna. Det första inslaget som kommer handlar om en bok som heter No Kid och som handlar om 40 skäl till varför man inte ska skaffa barn. Ganska komiskt tänkte jag först. Men nej, gud vad upprörd jag blev på författaren Corinne Maier (som dessutom var fransyska)! Hon satt där i TV och berättade om hur hennes barn förstört hennes liv och att barn är odrägliga och att hon missat så mycket roligt för att hon fått barn. Herregud. Var tacksam kvinna! Okej, jag har inga barn, men jag blev upprörd, och så blev alla i studion. Barn är väl ändå något som (så småningom iallafall) förgyller ens liv. Jag kan förstå om man inte vill ha barn, och jag accepterar det, men att uttala sig som henne och säga att man ångrar att man fått barn? Snacka om egoistisk. Kul för barnen liksom... de måste känna sig enormt älskade när deras mamma skriver en bok om varför man inte ska skaffa barn.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

åh herregud vilken hemsk männsika! barn förgyller verkligen dagarna, det finns ytterst fåtal som kan tycka osm hon gör,... usch.

2008-04-09 @ 09:22:31
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Konstig människa!! Förstår INTE hur man kan tänka så! Själv vill jag ha barn en vacker dag! Och jag tror, eller nej, är övertygad, att de kommer förgylla ens liv!! Kanske inte varje minut, men i alla fall. :P
Kram!

2008-04-09 @ 16:48:15
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0