Julmys

Så var man hemma igen. Mycket mysiga dagar hos farmor och farfar och släkten, precis som vanligt. Och så alldeles för mycket julgodis också såklart, precis som vanligt. Jag gillar julen.

Idag har jag varit inne en sväng på stan och träffat Isak, Johan och Andreas. Isak och Johan ville äta på Lenas Kebab, så sagt och gjort. Jag tror inte jag har varit där sedan jag gick på Brunnsan. Trevligt var det iallafall, och ganska gott med. Jag orkade dock inte mer än en barnmeny.  

Jag och Bella sitter och tittar på någon dålig julfilm på Canal + som handlar om några ensamma barn som är fast på en flygplats och försöker djävlas med alla vuxna. Nu är den snart slut och barnen har segrat , alla sluter fred och blir kära i varandra och barnen dekorerar hela flygplatsen med julpynt. Härligt, eller hur? Julfilmer är alltid så förutsägbara. Det enda som fattas nu är att tomten kommer flygande med en massa paket till alla.

Nä, nu ska jag fortsätta på mitt projekt som jag inledde i morse. Projekt: röja/städa på mitt rum och slänga kläder jag inte använder. Oerhört kul, eller inte. Men det måste göras.

Haha, nu kom tomten!


Kommentarer
Postat av: cecilia

Unaccompanied minors är ju jätterolig! :) haha. Fast lillsystern är lite irriterande...

2008-12-29 @ 14:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0