Fysik är kul (ibland)

Mat/nat-miljön verkar, tro det eller ej, ganska rolig faktiskt. Hittills ser det iallafall ljust ut. Vi hade två riktigt bra och roliga föreläsningar idag. Har lärt oss en massa spännande om minnet, och olika fysikfenomen så som den spännande corioliseffekten som förklarar varför man kör av  just på höger sida vägen om man somnar vid ratten. Hade jag haft en så bra fysiklärare när jag gick på högstadiet hade jag alldeles säkert uppskattat ämnet mer än vad jag gör.
 
Vad som var lite roligt var att lärarna vi hade i dag liknade Johan Rheborg och John Lithgow (alltså Percy Nilegård och Dick Salomon från Tredje klotet från solen! ) Haha.

Franskan var trevlig, men efter det kände jag mig smått illamående efter att inte ha ätit på sju timmar.  Som tur var hade Axel lite pyttipanna som jag fick låna. Tack!


Nu blir det CSI NY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0