i-landsproblem


Idag ringde de mig från Linköpings Universitet och berättade att jag var den enda som valt franska som inriktning nästa år. Den enda. Kul liksom. De sa att de av ekonomiska skäl därför inte kunde lova mig att jag skulle kunna få åka till Frankrike på VFU till våren, och bad mig att överväga att läsa en annan inriktning först. Just nu känner jag mig alltså styrkt i mitt beslut att byta studieort. Jag vill läsa franska!

Och gud vad inspirerad jag blir av dig Sandra, jag vill också åka till Frankrike igen. Ett coolt jobb inom EU eller FN eller liknande hade kanske inte varit fel ändå. Hmm, läsa lite statsvetenskap kanske jag skulle göra, eller juridik, eller ekonomi, eller kommunikation....? Eller ska jag bli lärare ändå?

Åh, vad mycket det finns som jag vill göra..........Det finns helt enkelt alldeles för många möjligheter i denna värld. Jag blir alldeles snurrig.

(Vilket djävla i-landsproblem egentligen. Nä...nu ska jag gå och lägga mig och tänka på vilken tur jag har som kan göra i stort sett vad jag vill här i livet istället.... Man måste tänka på barnen i Afrika som man säger. Godnatt!)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh jennifer, kom tillbaka till linkan i höst!!! :) det skulle vara superkul!

2008-06-17 @ 01:40:51
URL: http://fagersarah.blogg.se/
Postat av: cecilia

Ojdå! Vad tråkigt, men skönt ändå för då behöver du ju kanske inte tveka så mycket..? Eller jo, det gör du nog ändå :) Men tråkigt ändå!

2008-06-17 @ 06:13:13
URL: http://alvbring.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hihi.. tänk oss som kostymnissar strosande runt på Bryssels gator med vetskapen att vi får bestämma en massa! =) Ha en underbar dag!

2008-06-18 @ 08:06:52
URL: http://www.metrobloggen.se/kaffekopp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0