Omväxt


I går sa mamma åt mig och Isabella att ställa oss rygg mot rygg för att hon skulle kolla vem som var längst. Jag vann då med ca en centimeter. Idag skedde samma sak då mamma uppmärksammade att "Nämen, nu ser ju Isabella längre ut än vad du gör! Ställ er rygg mot rygg igen!" Och jaha. Då visar det sig, enligt mammas mätningar, att Isabella idag var längre än jag. Hmm... skumt? Ja ,litegrann. Inte för att jag är förvånad att hon skulle växa om mig (för det har jag alltid trott att hon skulle göra), men jag är förvånad över hur snabbt det gick! Över en natt liksom! Hur gick detta till? Isak tror att det kan bero på att man är längre på morgonen än på kvällen. Kan det vara så?

Jaja.... Första besöket på stranden för i år är avklarat och även första doppet i havet. Helt underbart! Vattnet var ganska varmt faktiskt så jag var i en bra stund. Härligt! Ikväll blir det en lugn kväll, och i morgon väntar stranden igen och antagligen utgång på kvällen!

Bonne soirée!

Ja, 15 mil är verkligen längre än 15 sekunder...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Va avundsjuk jag blir. Själv börjar jag jobba imorgon, men jag får väl förhoppningsvis lite semester senare i sommar =) Hoppas Halmstad tar hand om dig Jennifer! Kramar i massor

2008-06-06 @ 19:57:51
URL: http://www.metrobloggen.se/kaffekopp
Postat av: Sarah

haha vad roligt :)

hoppas du får det härligt på stranden i morgon och att du är hemma dagen efter midsommar så vi kan ses. puss och kram

2008-06-06 @ 21:20:58
URL: http://fagersarah.blogg.se/
Postat av: Axel

Du kan försöka med samma metod som min pappa gör när jag och han ska stå rygg mot rygg flör att se vem som är längst d v s ställa dig på tå.



När det gäller längd så min jag framför allt när vi var och hämtade gran 1999 och jag hade växt om Tomas Kroksmark. När vi gick ifrån rygg-mot-rygg-läget så räckte han fram handen för att gratulera och jag svarade med att göra en lång-näsa-gest. Lite elakt såhär i efterhand kanske men just då så tyckte jag det var en fantastisk idé!



Är du kortast i syskonskaran nu?

2008-06-07 @ 01:41:58
URL: http://mandorlano.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0