Brrrrr.....

Jag fryser fortfarande.

Idag har vi varit på VFU i Vadstena. På schemat stod stadsvandring, diskussioner och föreläsning. Verkade helt okej och ganska småtrevligt faktiskt. Och det var det. Om man räknar bort snöstormen.
Precis då vi gick ut på stadsvandringen, vid kvart över nio, började det snöa. Sen började det snöa ännu mer , och sen ännu mer. Och det blåste. Och vi frös. Fy! Brrrrrrrr..........Kallt! Turen var trevlig och intressant, men ja vi kunde ju inte göra annat än att skratta åt vädret. Frasen "vi hade ju iallafall tur med vädret" kändes passande.
Väl på väg tillbaka från Vadstena vid tre-tiden märkte vi att det hade lagt sig ordentligt med snö på marken. Som tur var hade jag tagit bussen ner till resecentrum, så slapp ta mig upp till Colonia på cykel. Men, eftersom det är måndag så hade jag franska kl kvart över fem, så jag hann bara innanför dörren för att hämta franskaböckerna och sen ta cykeln ner till Key. Och det gick långtsamt, herregud... det är inte lätt att cykla i snö. Och sen på vägen tillbaka samma sak igen... man fick cykla i spåren som redan fanns, körde man utanför dem så bara gled cykeln. Härligt.

Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag. Sitter och värmer mig med lite te. Huh. Hoppas på att vädret blir bättre i morgon. Jag vill egentligen inte ha mer snö nu. Det är ju för tusan snart slutet av mars. Ge mig vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0