Lillasyster instängd i synagoga


Fem minuter innan jag ska cykla till seminariet råkar jag riva ner en parfymflaska, eller ja ett litet sånt där parfymprov ni vet i en liten glasflaska... Kras! Glas över hela badrumsgolvet och parfymen läcker ut. Yes, härligt. Jag dammsuger upp glaset snabbt som attan men låter det mesta av parfymen ligga. Det skulle jag inte ha gjort. Nu när jag kommer hem fullständigt stinker det parfym i hela lägenheten. Det är värre än i ett parfymeri. Ooohh, mitt huvud. Aj aj. Jag som redan var så trött i huvudet, det här var inte bra. Nu har jag försökt torka upp parfymen, men frågan är när, eller om, doften kommer att försvinna.


Kollade mobilen efter seminariet och möts av följande sms från min kära lillasyster: "Jag är i en synagoga i Malmö och det är ett evt bombhot. Någon lämnade en ryggsäck. Nu måste vi stanna här!"
Herregud, skojar hon med mig tänker jag och ringer upp. Nej, det gjorde hon inte. Hon och hennes klasskamrater hade fått sitta tre timmar instängda i synagogan medan bombtekniker undersökte väskan och sen sprängde den. Dramatik!! Åh, vad glad jag är att allt gick bra! Vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt.... Älskar dig så mycket Elise, hoppas du vet det.


Och nu sitter jag här och funderar på om jag ska träna eller om jag ska gå på Colonias årsmöte. Hmm.... de skulle bjuda på mat på mötet. Sånt är ju alltid trevligt. Kan kanske ta en jogging tur sen istället, eller i morgon bitti...
Grymt mycket att göra i skolan de sista veckorna nu... kommer inte få en lugn stund. Blä. Men sen, sommarlov!




Kommentarer
Postat av: elise

jag älskar dig med plutt!
ja det var en konstig och obehaglig dag!

2008-05-08 @ 23:32:53
URL: http://elisemansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0