Jobbutvärdering

Eftersom jag inte hade jobbat innan så blev jag placerad i "packningen" istället för "fyllningen" då jag kom till Fresenius igår. Tydligtvis behövde man någon utbildning för att jobba i fyllningen, vilket ju jag inte hade någon aning om eftersom de på Manpower verkade ha glömt bort att säga det till mig. Men, men... packningen blev jättebra iallafall! Vad är då fyllningen och packningen? Jo, som jag förstod det så fungerar det i stora drag så att på fyllningen så fyller man påsar med dropp och fettersättning etc. Sedan skickas påsarna vidare till packningen där vi synar dem för att se om de är hela och packar ner dem i lådor och skickar vidare till lagret. Voilà.
Så, jag ägnade igår 12 timmar åt att packa ner droppåsar i lådor, limma kartonger, vakta maskiner och sortera fettersättningspåsar från ett produktionsband till ett annat. Stundtals var det ganska långtråkigt, men tiden gick snabbt ändå. Och det var trevligt för där fanns andra Manpowerstudenter och anställda som man kunde prata med samtidigt som man jobbade. Dessutom hörde jag det ryktas om från de andra Manpowerstudenterna att vi tjänade 189 kronor i timmen. Så, betyget blir helt klart godkänt! Kommer troligtvis att jobba extra där fler gånger under tiden i Uppsala. 

Idag ska jag tentaplugga. Jihoo, vad kul. Hade hellre hjälpt till på städdagen nere på Norrlands, men det kommer bli för stressigt för mig om jag inte börjar idag med tanke på att jag ska på födelsedagsfest hos Annica i Stockholm nästa helg! (Ska bli jätteroligt att träffa dig igen gumman!) Ska dock försöka ge mig av en sväng till Friskis i eftermiddag, måste ju röra på mig lite också.

Och sen, sist men inte minst. Grattis på farsdag pappa! Jag älskar dig så himla mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0