På fel plats vid fel tillfälle

Visst är det underbart när det regnar så där ruggigt att man fryser ända in på kroppen? Mys. Eller inte. Det är inget vidare väder här i Uppsala idag. Kallt regn och blåst, brr.... Har precis kommit hem från stan, nästan genomblöt. Okej, så mycket regnar det inte.... Men jag hade turen att befinna mig på rätt plats vid rätt tillfälle (eller kanske snarare oturen att befinna mig på fel plats vid fel tillfälle) då jag gick på trottoaren när en bil körde ner i en enorm vattenpöl alldeles precis bredvid mig. Jag kände mig lite som Bridget Jones i Bridget Jones dagbok 2 när hon blir totaldränkt efter att ha klätt upp sig så fint för Mr Darcy. Usch. Jag hatar när ens jeans blir så där jobbigt blöta att de knappt går att få av sig. Huh. Blä för vattenpölar säger jag. Jag stannar nog inne resten av dagen. Mina blöta kläder ligger nu i tvättkorgen och jag ska linda in mig i en filt, dricka te och kura i hop mig i soffan med lite grammatikövningar istället. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0