Återigen ett inlägg om snö och dess konsekvenser

I morse bestämde jag mig för att ta bussen til skolan för första gången. Dels för att det var mycket snö, väldigt halt och så för att jag frös så himla mycket. Mina skor var tydligen fortfarande blöta av all snö från igår, så i morse förvandlades mina fötter till isklumpar på 5 minuter. Härligt. Så jag tyckte att jag var värd att åka buss. Men, vad händer? Jo, jag är ute i supergod tid, och står och väntar vid busshållsplatsen vid tjugo över nio. Bussen ska gå 09.24. Jag väntar, och jag väntar. Och jag fryser. Efter ett tag börjar jag fundera på att gå och hämta min cykel och cykla till skolan iallafall. Men samtidigt så kan jag ju inte bara lämna busshållplatsen, för då, självklart kommer ju bussen komma, eller hur? Så jag står där och fryser i en halvtimme innan bussen äntligen kommer. En halvtimme hade kanske inte varit så farligt en annan dag, men det är inte okej då det är så kallt att man inte känner sina fötter. Det hela slutade med att jag var framme på Engelska parken 10.13, två minuter innan vi började. Jag som hade tänkt komma dit i god tid och hinna plugga lite, men nähä. 

Kommentarer
Postat av: Elise

som det kan gå ;)

2008-11-26 @ 13:29:02
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0