Radio vs TV

Nu har jag varit duktig och pluggat lite mer än vad jag tänkt inför textlektionen i morgon samtidigt som jag lyssnat på både Fredrik Lindströms och Björn Ulvaeus program från Sommar i P1 (som jag tänkt lyssna på ända sedan i somras!). Två flugor i en smäll alltså.  Great.

Nu ska jag fixa något att äta och sen bara sitta och glo på tv. Jag tittar egentligen inte så ofta på tv längre.  Tror nog att det blir mer radio för min del faktiskt.  Jag har insett att om man lyssnar på radio eller musik kan man ju bevisligen göra flera saker samtidigt. Men jag gillar tv. Men ofta hinner jag inte titta på tv eller så gör jag något annat "vettigare" med min tid. Jag prioriterar inte tv-tittande längre, vilket kanske i och för sig är ganska bra. Men det faktum att jag inte kollar på tv beror troligen också på att det inte finns så mycket att titta på. Inte mycket att titta på, säger ni? Nä, inte när man bara har SVT och TV4. 

Men ikväll är det Persbrant, jihoo! Oskyldigt dömd, kl 21 på TV4. Programmet isäg är väl inte det bästa jag skådat, men det är något visst med den där skådisen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0