Ny frisyr och sämre syn

Jag tror att håret blev helt okej. Det var iallafall fint när jag gick från frisören. Sen återstår det ju alltid att se hur det kommer att se ut när jag försöker fixa det själv. Det blev lite mer av en frisyr än innan, lite mer lugg, lite mer uppklippt. Känner mig nöjd. Har ingen bild än, men det kommer väl så småningom.

Var hos optikern idag också och fick bekräftat att min syn hade försämrats. Kul. Ännu roligare var det att betala 1400 kr för synundersökning och nya linser. Aj aj, det svider i plånboken.

Har precis suttit och kollat på en två timmar lång debatt om betyg. Verkar som om jag redan har hunnit bli lite yrkesskadad. Intressant var det iallafall. Ska man ge tidiga betyg/omdömen eller inte? Det är en lurig fråga det.

Jaja, nu ska jag gå och lägga mig och läsa i andra delen av Stieg Larssons triologi och lyssna till regnet och blåsten utanför fönstret.


Kommentarer
Postat av: cecilia

Usch, det är jobbigt med dålig syn! Tråkigt också att du köpte nya glasögon för ett år sedan... :(

2008-10-28 @ 08:07:34
URL: http://alvbring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0