"Jag tycker du ser lite stel ut Jennifer! Men Emma, du måste tänka inside of the box!"

Och så var det söndagkväll igen. Det är inte klokt vad snabbt en vecka går. Fullt upp med skola, träning och så allt skoj som händer på nationen såklart. Det är knappt att man hinner med! Idag har jag däremot inte gjort många knop. Sov länge, sen har jag dammsugit lägenheten, sovit lite till, tränat, lagat mat och läst tre kapitel i Bonjour Tristesse. C'est tout. Ganska skönt det också.

Igår var det dags för Samarrsexa, dvs en fest för alla som jobbade på Samarret (en gask på Norrlands). Det bjöds på mat och massor med dricka. Riktigt god mat dessutom, fetaost-och avokadopajen till förrätt var helt underbar och pannacottan med björnbär till efterrätt var bland de godaste jag smakat. En väldigt trevlig kväll allt som allt!

För er som undrar vad det blev för utklädnad i fredags så kan jag berätta att vi (jag, Emma, Maggan och Liselott) klädde ut oss till utedass. Varför utedass? Jo, Maggan och Emma som kom på idéen menade på att om femtio år, alltså 2058, då vi alla är över 70 år, kommer många av oss ha blivit inkontinenta - och därför behövs det ju många utedass på plats alltså.  Utedassen som vi tejpade ihop till korsetter en kvart innan vi skulle vara på Norrlands var inte särskilt bekvämma att ha på sig, men äsch...vi var grymt snygga iallafall, haha.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0