Jag gillar solen


Då har man hunnit med lite ärenden på stan också. Var på Synsam på synundersökning och lämnade in glasögonen för att få ny styrka på glasen. Min syn bara försämras och försämras, illa! Men optikern sa att det kan bero på att man som student läser och sitter vid datorn alldeles för mycket. Tydligtvis drabbade det många. Jag gillade den förklaringen - får inte läsa lika mycket i framtiden alltså ;) Därefter gick jag och lämnade in min balklänning för tvätt och press också. Det blir antagligen vårbal på Norrlands den 23 maj. Kul! Och sen mötte jag upp Lisa och vi shoppade outfits till damsittningen på onsdag. Vad vi ska vara är ganska hemligt, så det får bli bilder senare helt enkelt. Men tema Barnprogram är det som gäller. Och sen så blev det såklart lördagsfika på Norrlands. Satt ute i solskenet och njöt. Underbart!



Nu ska jag försöka tentaplugga en stund. Tänkte sitta på balkongen i solen. Vi har nämligen nya balkongmöbler som vi fått av Ulrika (som hon i sin tur snodde nerifrån gården en kväll för ett tag sen... de hade stått där i några dagar, och enligt juridikstuderande Emma så får man ta saker som är "uppenbart övergivna", så sagt och gjort!).  Iallafall, kanonbra är det, för nu slipper vi hålla på och bära köksstolar fram och tillbaka och nu finns det till och med ett bord som jag kan lägga böckerna på. Great.  Jag tippar på att jag kan hålla koncentrationen uppe i en timme kanske. We'll see. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0