Mitt liv som hund

Emma pratar ibland om att hon vill skaffa hund, vilket jag kanske inte känner är särskilt aktuellt men jag kan samtidigt förstå henne. Har man en så söt hund som Molly hemma i Östersund så är det ju inte så konstigt. Iallafall, när vi åt middag ikväll så diskuterade vi hundar och annat och då berättade Emma att hennes mamma häromdagen hade sagt att Emmas ju inte behöver skaffa hund. "Du har ju Jennifer!"  Tack, jämförd med en hund. Schysst. Nä... hon skojade bara. Hoppas jag! ;)

Lite senare, när jag varit borta och inhandlat massa godis (det mesta av det är till onsdagkvälls fest med internationella utskottet bör kanske tilläggas) samt en Daimstrut till Emma och vi satt i soffan och frossa på detta, så utspelar sig en konversation som lät ungefär så här:


Emma (har ätit upp nästan hela Daimstruten, förutom den sista biten) : Åh, nu önskar jag att jag hade haft Molly här!

Jag: Vadå?

Emma: Då hade jag gett henne den här sista biten så kunde hon äta upp den.

Jag: Men, varför?

Emma: Men, det är ju bara choklad.

Jag: Men, det är ju gott, jag kan äta den!

Emma ger mig glassen. Efter några sekunder märker vi hur väl detta stämmer in på vår konversation från tidigare på kvällen. Vi skrattar och jag sätter några godisbitar i halsen. 

Jo tack, en hund var det ja.


Kommentarer
Postat av: Elise :)

Haha, så skojigt! :D

2009-04-21 @ 02:42:03
URL: http://elisemansson.blogg.se/
Postat av: cecilia

Hahaha :) (När vi fick hvita berättade otaliga människor för oss att choklad kan vara dödligt för en hund!)

2009-04-21 @ 08:35:44
Postat av: Emma

precis Cecilia, vi kom fram till att det var bättre att ha Jennifer än en hund, eftersom hundar ändå inte ska äta choklad! :)



(Kanske bör förtydliga att mamma menade att jag har ju mkt bättre sällskap i form av Jennifer, så jag behöver ju inte skaffa en hund...)

2009-04-21 @ 09:43:37
Postat av: Anonym

Jag tycker att Du verkar bättre än en hund. Filip tyckte du var söt så där är du också bättre än hunden. Ursäkta min råa kommentar som E blev arg på. Klia henne bakom örat så hon blir glad igen. =)

2009-04-21 @ 18:19:48
URL: http://mterobloggen.se/antispättan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0